Burmistrz Miasta Imielin
Treść
Burmistrz Miasta Imielin
mgr Krzysztof Hajduczek
Burmistrz Miasta:
- jest organem wykonawczym miasta Imielin,
- wykonuje zadania miasta określone ustawą o samorządzie gminnym, statutem miasta Imielin oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa,
- reprezentuje miasto i Urząd Miasta na zewnątrz,
- jest kierownikiem Urzędu Miasta w rozumieniu przepisów kodeksu pracy,
- wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych miasta,
- wydaje decyzje administracyjne w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- udziela pełnomocnictw w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji,
- jest szefem obrony cywilnej w mieście, który w szczególności :
- opracowuje plan operacyjny ochrony przed powodzią oraz ogłasza i odwołuje pogotowie i alarm przeciwpowodziowy,
- koordynuje funkcjonowanie krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze miasta,
- realizuje zadania odnośnie zarządzenia kryzysowego w mieście.
- jest Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego,
-
sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością :
a) Zastępcy Burmistrza Miasta,
b) Sekretarza Miasta,
c) Skarbnika Miasta,
d) Kancelarii tajnej,
e) Wewnętrznej kontroli finansowej,
f) Ochrony środowiska.
-
wydaje przepisy w sprawach niecierpiących zwłoki.
-
wykonuje czynności zastrzeżone dla Burmistrza w przepisach szczególnych,
-
zapewnia dostęp do informacji publicznej, ochronę informacji niejawnej, ochronę danych osobowych,
-
sprawuje nadzór nad działalnością podległych mu referatów.